Warsztaty Muzyki Niezwykłej 2014
Wyjątkowe warsztaty wokalne, odbywające się pod koniec wakacji u krakowskich dominikanów.

Warsztaty Muzyki Niezwykłej 2014
Warsztaty Muzyki Niezwykłej to wyjątkowe warsztaty wokalne. Obejmują łącznie ponad 100 godzin zajęć: w tym 70 godzin zajęć w sekcjach głosowych, blisko 40 godzin zajęć wspólnych oraz możliwość skorzystania z konsultacji indywidualnych. W planie są również codzienne celebracje liturgiczne oraz twórcze wieczory, w tym m.in. spotkania z żywą muzyką, biesiady, zwiedzanie klasztoru i kościoła dominikanów z przewodnikiem.
Szczególnymi wydarzeniami w tegorocznym programie będą: wtorkowe nabożeństwo i koncert ku czci NMP w wykonaniu Scholi Cantorum Minorum Chosoviensis, biesiada taneczna, którą w środę w przyklasztornym ogrodzie poprowadzi Jacek Hałas oraz sobotni koncert Flores Rosarum & Ensemble Peregrina: Ordo Virtutum Hildegardy z Bingen. Dokładny plan godzinowy poszczególnych dni można znaleźć na dole zakładki Program.
Zajęcia prowadzone będą przez profesjonalnych muzyków, kompozytorów i dyrygentów oraz pasjonatów muzyki liturgicznej, mających ugruntowaną wiedzę, poświadczoną latami praktyki: Piotra Pałkę (Kraków), Urszulę Rogalę (Warszawa), Magdalenę Głogowską (Londyn), Pawła Kisiela (Kraków), Huberta Kowalskiego (Kraków), Rafała Maciejewskiego (Łódź), Katarzynę Młynarską (Opole), Tomasza Rojka OP (Kraków), Jakuba Tomalaka (Kalisz), Marcina Wasilewskiego-Kruka (Kraków), Sławomira Witkowskiego (Chorzów). Celebracjom będzie przewodniczył Tomasz Grabowski OP (Kraków).
Podczas warsztatów uczestnicy zdobędą wiedzę teoretyczną i praktyczną związaną ze śpiewem liturgicznym (w tym tradycyjnym). Będą mieli możliwość poznania zasad muzyki, podstaw czytania nut, technik oddechowych, pracy nad emisją głosu oraz interpretacji utworów. Uczestnicy będą mogli również wysłuchać wykładów na temat muzyki liturgicznej, przestrzeni sakralnej, duchowości liturgicznej, roli kantora, tradycji i historii muzyki sakralnej. Nie zabraknie poznawania najstarszych form modlitwy, w szczególności liturgii godzin.
Warsztaty odbędą się w Klasztorze oo. Dominikanów (ul. Stolarska 12, Kraków), w dniach 25-31 sierpnia 2014 r. (poniedziałek-niedziela). Warsztaty będą podzielone na dwa bloki: 25-28 sierpnia i 29-31 sierpnia. Można wziąć udział w całym tygodniu zajęć lub tylko w wybranym bloku.
Kto może uczestniczyć w warsztatach?
- pasjonaci muzyki liturgicznej i tradycyjnej,
- amatorzy i profesjonaliści,
- wokaliści początkujący i doświadczeni,
- duchowni i świeccy,
- członkowie zespołów muzycznych, chórów, scholi
- osoby prowadzące schole lub ci, którzy chcieli by się tego nauczyć,
- ci, którzy dopiero zaczynają przygodę z muzyką i jeszcze nigdy nie uczestniczyli w warsztatach wokalnych,
- młodzież szkolna, studenci i osoby dorosłe,
- wszyscy, którzy przejawiają zainteresowanie śpiewem i chcieliby poznać jego podstawowe teoretyczne i praktyczne zasady.
W organizacji Warsztatów Muzyki Niezwykłej w 2014 r. pomogli nam:
- Aksam – producent Paluszków i Precelków Beskidzkich
- Piekarnia-Cukiernia Zaborowscy z Krakowa
- Restauracja Morela, ul. Stolarska 13
- Krakowska Koliba, ul. Sienna 11
- Tivoli, kuchnia włoska, pizzeria, ul. Stolarska 8
- Kwadrans Lunch Bar, ul. Grodzka 32
- Restauracja Smak Ukraiński, ul. Kanonicza 15
- Bar sałatkowy Chimera, ul. Św. Anny 3
- Restauracja Sphinx, ul. Grodzka 9
- Gospoda Koko, ul. Gołębia 8
Wsparcie materialne i organizacyjne
Zapraszamy firmy do współpracy – prosimy o kontakt.
Wsparcie finansowe
Nasze warsztaty są inicjatywą niekomercyjną – uczestnicy pokrywają koszty związane ze swoim udziałem. Jeśli jednak możesz złożyć dowolną darowiznę, pomoże ona w organizacji kolejnych wydarzeń. Datki sponsorów mogą pozwolić także na przygotowanie odpowiednich materiałów.
Realizacja warsztatów będzie podzielona na dwa bloki. Każdy z bloków tworzy odrębną, ale spójną z drugim blokiem całość. Dlatego uczestnicy mogą zdecydować w jakim wymiarze chcą uczestniczyć w warsztatach: pełnym (I i II blok) czy częściowym (I lub II blok).
- Blok I obejmuje pierwsze cztery dni warsztatów (poniedziałek, 25.08 – czwartek, 28.08).
- Blok II obejmuje kolejne trzy dni warsztatów (piątek, 29.08 – niedziela, 31.08).
Przedpołudniami zajęcia będą prowadzone równolegle w siedmiu sekcjach:
- Moje pierwsze warsztaty – prowadzący: Rafał Maciejewski – dla tych, którzy chcą nauczyć się podstaw muzyki, emisji, rytmu – słowem tego wszystkiego, co potrzebne by śpiewać w chórze (blok I i II).
- Chorał gregoriański i śpiew tradycyjny – prowadzący: Sławomir Witkowski – przygotowanie części stałych i propriów (czyli części zmiennych) w oparciu o materiał zaczerpnięty z dominikańskich i rzymskich ksiąg liturgicznych (blok I i II).
- Prowadzenie zespołów wokalnych – prowadzący: Piotr Pałka (blok I), Marcin Wasilewski-Kruk (blok II) – warsztat dla osób odpowiedzialnych za prowadzenie zespołów posługujących w trakcie liturgii lub tych, którzy chcą się tego nauczyć.
- Sekcja sopranów – prowadzący: Magdalena Głogowska – zajęcia ze śpiewu wielogł. (blok I i II).
- Sekcja altów – prowadzący: Urszula Rogala (blok I), Paweł Kisiel (blok II) – zajęcia ze śpiewu wielogłosowego.
- Sekcja tenorów – prowadzący: Jakub Tomalak (blok I i II) – zajęcia ze śpiewu wielogłosowego.
- Sekcja basów – prowadzący: Hubert Kowalski (blok I), Tomasz Rojek OP (blok II) – zajęcia ze śpiewu wielogłosowego.
Popołudniu wszyscy będą ćwiczyć wspólnie. W ten sposób każda grupa będzie mogła zaprezentować czego się nauczyła i spróbować swoich sił w większym zespole. Również popołudniu każdy z uczestników będzie mógł skorzystać z konsultacji indywidualnych u jednego z prowadzących.
Zajęcia wspólne
- Emisja głosu – rozśpiewka, prowadzący: Katarzyna Młynarska (blok I i II),
- Chór, prowadzący: Hubert Kowalski, Piotr Pałka (blok I), Paweł Kisiel, Jakub Tomalak (blok II).
Konsultacje indywidualne
- Blok I: Urszula Rogala, Rafał Maciejewski, Katarzyna Młynarska, Jakub Tomalak, Sławomir Witkowski.
- Blok II: Rafał Maciejewski, Katarzyna Młynarska, Tomasz Rojek OP, Marcin Wasilewski-Kruk, Sławomir Witkowski.
Twórcze wieczory
Podobnie jak w ubiegłym roku przygotwaliśmy plan także na każdy warsztatowy wieczór. Szczególnym wydarzeniem będzie koncert „Ordo Virtutum” Hildegardy z Bingen w wykonaniu zespołów Peregrina i Flores Rosarum, który odbywa się w ramach XXXIX Festiwalu „Muzyka w Starym Krakowie” w sobotę, 30 sierpnia o godz. 20:15.
Pobierz szczegółowy plan warsztatów
Pobierz plan w formacie ics (m.in. na smartfony)
Do prowadzenia zajęć w ramach Warsztatów Muzyki Niezwykłej zaproszeni zostali mistrzowie w dziedzinie muzyki liturgicznej i tradycyjnej – osoby, które mają ugruntowaną wiedzę teoretyczną, poświadczoną latami praktyki. W większości są to kantorzy z różnych stron Polski, pasjonaci muzyki liturgicznej.
Piotr Pałka
Absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie. W marcu 1998 roku został laureatem VII Ogólnopolskiego Konkursu Dyrygentów Chóralnych w Poznaniu, zdobywając II miejsce oraz dwie nagrody specjalne: za najlepsze kształtowanie wokalne śpiewu zespołowego i za najlepszą metodę pracy z chórem.
W roku 1998/99 otrzymał Stypendium Ministra Kultury i Sztuki za wyróżniające osiągnięcia w nauce. W 1998 rozpoczął ożywioną działalność artystyczną w Krakowie. Tu pracuje jako dyrygent wielu zespołów, m.in. Chóru Międzynarodowego, Chóru Muzyki Żydowskiej, Chóru Seminaryjnego Zgromadzenia Księży Misjonarzy i Michalitów, Chóru ZPiT „Krakowiacy” i Scholi Braci Mniejszych Kapucynów. W czerwcu 1999 roku pełnił funkcję dyrygenta Chóru Papieskiego podczas spotkania z Ojcem Świętym na Błoniach Krakowskich. Od sierpnia 1997 roku był śpiewakiem w Chórze Polskiego Radia SA w Krakowie. Jako śpiewak współpracował z Zubinem Mehtą, Helmuthem Rillingiem, Henrykiem Mikołajem Góreckim, Krzysztofem Pendereckim, Wojciechem Kilarem, Antonim Witem, Łukaszem Borowiczem i Stanisławem Krawczyńskim.
Od 1993 roku komponuje i opracowuje utwory chóralne, które można usłyszeć m.in. w bazylice dominikanów czy franciszkanów w Krakowie. Współpracuje z Instytutem Dialogu Kulturowego im. Jana Pawła II w Krakowie, jak również z Centrum Jana Pawła II w Krakowie. W 2005 roku na mocy dekretu Metropolity Krakowskiego został członkiem Archidiecezjalnej Komisji Muzyki Kościelnej w Krakowie. Uczestniczy czynnie w odnowie muzyki liturgicznej, prowadząc liczne warsztaty muzyczno - liturgiczne na terenie całej Polski i za granicą (Niemcy).
Jego zainteresowanie muzyką wokalną przyczyniło się do założenia w 1999 roku chóru mieszanego Voce Angeli (Głosem Anioła), działającego przy bazylice oo. franciszkanów w Krakowie, którego obecnie jest dyrygentem. W skład zespołu wchodzą studenci i absolwenci krakowskich uczelni. Voce Angeli wykonuje muzykę religijną i świecką, głównie á capella. W swoim repertuarze posiada oryginalne kompozycje i opracowania Piotra Pałki.
W projekcie: prowadzenie zajęć w sekcji prowadzenie zespołów wokalnych oraz zajęć wspólnych (blok 1).
Urszula Rogala
Absolwentka Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie (specjalność: kompozycja). Komponuje utwory solowe, kameralne, chóralne i orkiestrowe, a także muzykę filmową i liturgiczną.
Jej kompozycje były wielokrotnie wykonywane w kraju i za granicą, między innymi podczas paru edycji Uczniowskiego Forum Muzycznego (m.in. w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego), podczas cyklu koncertów symfonicznych w ramach projektu Nova Hereditas, na wielu koncertach w Akademii Muzycznej im. F. Chopina, a także podczas koncertu członków orkiestry Opéra Royal de Wallonie (Belgia).
Od wielu lat śpiewa i dyryguje w scholach parafii oo. Dominikanów na Służewie w Warszawie. Od paru lat zajmuje się również prowadzeniem warsztatów muzyki liturgicznej. Jej kompozycje liturgiczne zostały opublikowane na płycie Duszo Chrystusowa wydanej przez Dominikański Ośrodek Liturgiczny w roku 2008 oraz w II tomie śpiewnika Niepojęta Trójco.
W projekcie: prowadzenie zajęć w sekcji altów.
Paweł Kisiel
Z zawodu inżynier budownictwa i pianista, z pasji – muzyk i kantor. W latach 2008–2011 założył scholę Wspólnoty Indywidualności Otwartych przy kościele św. Józefa w krakowskim Podgórzu. Wielokrotnie organizował warsztaty muzyki liturgicznej. Od 2012 jest kantorem w Bazylice Mariackiej w Krakowie i współtwórcą projektu „Chrystus w Starym Mieście”. Jest także wykładowcą Szkoły Kantorów Dominikańskiego Ośrodka Liturgicznego, gdzie prowadzi „zasady muzyki”.
W projekcie: prowadzenie zajęć w sekcji altów.
Hubert Kowalski
Studiował dyrygenturę chóralną w Krakowskiej Akademii Muzycznej.
Jego zainteresowania muzyczne rozwinęły się przez współpracę z wybitnymi muzykami takimi jak Marcin i Lidia Pospieszalscy, Joachim Mencel, Piotr Baron, Mieczysław Szcześniak, Andrzej Cudzich. Od 1993 roku współtworzy zespół Deus Meus, z którym wykonuje współczesne gatunki muzyki rozrywkowej (nagrał z zespołem 5 płyt).
Od 2003 roku współpracuje z Chórem Polskiego Radia w Krakowie, z którym śpiewa pod batutą najwybitniejszych polskich dyrygentów i kompozytorów. Zainteresowanie muzyką filmową, muzyką różnych epok i kultur oraz współczesną muzyką rozrywkową doprowadziło do tworzenia własnych kompozycji łączących style.
Jako kompozytor ma w swoim dorobku Oratorium na Boże Narodzenie na chór, orkiestrę, solistów i sekcję rytmiczną (premiera Kraków 2007), Pasję wg Św. Jana na chór, orkiestrę, solistów i instrumenty perkusyjne (premiera Kraków 2008), musical Zazdrosna Miłość (jako współtwórca; premiera Kraków 2005), Misterium Przebaczenia na chór, orkiestrę symfoniczną, solistów i sekcję jazzową (premiera Legnica 2010), wiele piosenek podejmujących problemy współczesnego świata, m.in. „Podaruj czas”, „Miłość trwa” – piosenki wspierające akcję 1% na rzecz Małopolskiego Hospicjum Dziecięcego.
Założył w 2007 roku orkiestrę ICON złożoną w głównej mierze ze studentów i absolwentów Krakowskiej Akademii Muzycznej. Wykonuje z nią własne kompozycje, muzykę filmową i rozrywkową (m.in. z grupą New Life M, Raz Dwa Trzy i Michałem Urbaniakiem). Prowadził projekty UrbSymphony (muzyka M. Urbaniaka) z Orkiestrą Filharmonii Łódzkiej oraz Misterium Przebaczenia z Orkiestrą Filharmonii Dolnośląskiej. Od kilku lat komponuje współczesne pieśni liturgiczne, przygotowuje nowe wokalno-instrumentalne opracowania pieśni stanowiących Tradycję Kościoła Katolickiego. Prowadzi liczne zajęcia warsztatowe w całym kraju, mające na celu podniesienie jakości muzyki religijnej wykonywanej podczas liturgii w polskich kościołach.
Aranżuje i prowadzi rozmaite nagrania (płyty – „Z głębokości” i „Pro Life” – współczesne gatunki muzyczne; „Rosa Carmeli” – chorał gregoriański tradycji karmelitańskiej; „Oratorium o Św. Rafale Kalinowskim” – muzyka wokalno-instrumentalna na chór i orkiestrę).
W projekcie: prowadzenie zajęć w sekcji basów oraz zajęć wspólnych (2 blok).
Jakub Tomalak
Absolwent Wydziału Pedagogiczo-Artystycznego w Kaliszu, Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Podyplomowego Studium Chórmistrzowskiego Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Założyciel i dyrygent chóru Musica Nova Calisiensis (płyta „Nova Pieśń” 2008 r.).
Od roku 2006 zatrudniony na Wydziale Pedagogiczno-Artystycznym w Kaliszu, gdzie m.in. prowadzi chór tegoż wydziału. Od roku 2011 prowadzi Chór Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Prezydenta Stanisława Wojciechowskiego w Kaliszu. Autor wielu pieśni i opracowań chóralnych oraz form wokalno-instrumentalnych.
Od roku 2006 regularnie prowadzi warsztaty chóralne na terenie całej Polski. Jest animatorem i organizatorem cyklicznych wydarzeń artystycznych (m.in. Festiwal ABBA PATER, koncert „Pieśni o Polsce”). W jego działalności ważne miejsce zajmuje także muzyka estradowa (autorska płyta „12 oddechów” 2012r.)
W projekcie: prowadzenie zajęć w sekcji tenorów oraz zajęć wspólnych (blok 1 i 2).
Marcin Wasilewski-Kruk
Ukończył Akademię Muzyczną w Krakowie na Wydziale Dyrygentury Chóralnej, Edukacji Muzycznej i Muzyki Kościelnej. Wieloletni solista Capelli Cracoviensis. Współtwórca Collegium Zieleński, zespołu założonego przez Stanisława Gałońskiego w celu nagrania dzieł wszystkich Mikołaja Zieleńskiego oraz propagowania jego twórczości.
Jest wykładowcą Uniwersytetu Jana Pawła II w Krakowie oraz WSD Towarzystwa Salezjańskiego w Krakowie. Od 2012 roku prowadzi scholę gregoriańską oo. Paulinów w Krakowie. Współtworzył Chór Mieszany Katedry na Wawelu, obecnie jest drugim dyrygentem Katedry. Od 2011 roku wykładowca organizowanej przez Fundację DOL Szkoły Kantorów, gdzie prowadzi zajęcia z emisji głosu i prowadzeniem scholi.
W projekcie: prowadzenie zajęć w sekcji „prowadzenie zespołów wokalnych”, konsultacje indywidualne (blok 2)
Rafał Maciejewski
Śpiewak, absolwent Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Łodzi, uczeń prof. L. A. Mroza oraz mgr. A. Niemierowicza. Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Doktorant Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie śpiewu prof. dr hab. Urszuli Kryger. Kantor i organista w jednej z łódzkich parafii. Od wielu lat zajmuje się prowadzeniem zespołów wokalnych i wokalno-instrumentalnych, organizuje i współtworzy warsztaty muzyki liturgicznej w Polsce. Współautor repertuarów mszalnych w Kalendarzu Liturgicznym Archidiecezji Łódzkiej. W latach 2011-2013 wykładowca Szkoły Kantorów w Krakowie. Od roku 2014 wykładowca w Szkole Śpiewu Liturgicznego działającej przy klasztorze warszawskich dominikanów. Od 2009 r. współpracuje z Dominikańskim Ośrodkiem Liturgicznym w Krakowie oraz z serwisem Liturgia.pl, publikując repertuary dla odpowiedzialnych za śpiew w liturgii.
W projekcie: prowadzenie zajęć w sekcji „moje pierwsze warsztaty”, konsultacje indywidualne (blok 1 i 2).
Magdalena Głogowska
Ukończyła średnia szkołę muzyczną w Bytomiu w klasie fotrepianiu. Następnie studiowała muzykologię na Uniwersytecie Jagiellońskim. W czasie studiów prowadziła działalność koncertową w Polsce i w Europie, śpiewając w kameralnym zespole Bractwo Lutni z Dworu na Wysokiej, popularyzującym muzykę dawną. W tym czasie współpracowała z muzykami jak Tomasz Stańko, Marcin Bornus-Szczyciński, zespołami Linnamuusikud z Tallina czy Sirin z Moskwy. Równocześnie była solistką w scholi dominikańskiej, dla której także komponowała orkiestracje, oraz aranżacje na chór cztero-głosowy.
Jako wokalistka, wzięła udział w wielu nagraniach płytowych dla Dominikańskiego Ośrodka Liturgicznego w Krakowie; przyczyniła się również do produkcji niektórych płyt jako edytor nagrań. Współpracując z Dominikańskim Ośrodkiem Liturgicznym miała czynny wkład w powrót chorału gregoriańskiego do liturgii.
Żywo zainteresowana tradycyjnymi metodami śpiewu. Współpracowała z Fundacją Muzyka Kresów z Lublina biorąc udział w wielu warsztatach i badaniach etnomuzykologicznych oraz popularyzując polską i wschodnioeuropejską muzykę tradycyjną. Ta działalność zaowocowała również jej współpracą z Teatrem Starym w Krakowie, gdzie grała w sztuce Car Mikołaj Tadeusza Słobodzianka.
Od 2005 r. mieszka w Wielkiej Brytanii, gdzie studiowała śpiew, otrzymując dyplom z wyróżnieniem sygnowany przez Associated Board of the Royal Schools of Music. Współpracowała z Duchy Opera oraz New Cornwall Opera, występując między innymi w The Minack Theatre w Kornwalii. Obecnie studiuje reżyserię dźwięku w London College of Music.
W projekcje: prowadzenie zajęć w sekcji sopranów (blok 1 i 2).
Katarzyna Młynarska
Wokalistka, muzykolog, pedagog, trener emisji głosu. Absolwentka Instytutu Teorii i Historii Muzyki Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Wydziału Wokalno-Aktorskiego krakowskiej Akademii Muzycznej w klasie śpiewu solowego dr Jacka Ozimkowskiego.
Warsztat wokalny doskonaliła na kursach mistrzowskich prowadzonych przez P. Esswooda, A. Reynolds,L.Braun i R. Karczykowskiego. Przez szereg lat zdobywała doświadczenie zawodowe współpracując jako solistka i chórzystka z Operą i Operetką w Krakowie, Polskim Radiem Kraków, International Bachakademie Stuttgart, Chórem Kameralnym Kantorei Sankt Barbara.
W roku 2006 (wg jej autorskiego projektu) rozpoczęło działalność Liturgiczne Studium Wokalne działające przy Archidiecezjalnej Szkole Muzycznej I i II st. w Krakowie. W roku 2009 z jej inicjatywy powstało Wrocławskie Liturgiczne Studium Wokalne (www.wlsw.pl). Jako trener emisji głosu prowadzi autorskie warsztaty wokalne (warsztaty śpiewu liturgicznego, przygotowanie emisyjne solistów, chórów i zespołów do koncertów i sesji nagraniowych) oraz szkolenia (dla osób, dla których głos jest podstawowym narzędziem pracy). Jest również nauczycielem emisji głosu i przedmiotów ogólnomuzycznych w PSM I i II st. im. F. Chopina w Opolu.
W projekcje: prow. zajęć wspólnych z emisji głosu (rozśpiewki), konsultacje indywidualne (blok 1 i 2).
Sławomir Witkowski
Muzyk, śpiewak, kantor parafii św. Jadwigi Śląskiej w Chorzowie (kształcił się pod okiem m.in. Marcela Péresa, Lycourgosa Angelopoulosa, o. Bernarda Sawickiego OSB, Marcina Bornusa-Szczycińskiego i Roberta Pożarskiego). Kierownik muzycznych zespołów Schola Cantorum Minorum Chosoviensis i Circulum.
Abiturient Akademii Muzycznej w Katowicach na wydziale instrumentalnym. Prowadzący m.in. krakowskich warsztatów muzyczno-liturgicznych Triduum Sacrum. Wraz z Ośrodkiem Liturgicznym Ruchu Światło-Życie współorganizuje ogólnopolskie Warsztaty Muzyki Liturgicznej, Warsztaty Chorałowe, a także przygotowuje liturgię Wigilii wybranych niedziel i uroczystości. Od 2011 roku wykładowca studium wokalno–muzycznego Szkoła Kantorów w Krakowie.
Jest związany z wykonującą chorał gregoriański Scholą Cantorum Minorum Chosoviensis, z którą występował na licznych festiwalach i nagrał płytę Mariam Matrem Virginem. Prowadzi także autorską audycję o chorale w katowickim Radio eM.
Gra na gitarze klasycznej, interesuje się nie tylko muzyką chorałową, ale także ludową i polifoniczną, klasyczną dawną i współczesną oraz jazzem. Wraz z Magdą Krzywdą tworzą od 2000 roku duet Sapphire, który zdobył uznanie i wiele nagród na polu piosenki poetyckiej.
W projekcie: prowadzenie zajęć w sekcji chorału gregoriańskiego i śpiewu tradycyjnego, konsultacje indywidualne (blok 1 i 2).
Tomasz Rojek OP
Absolwent pedagogiki UW, Akademii Muzycznej UW oraz teologii na Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie. W 2001 r. wstąpił do zakonu dominikanów.
W projekcie: prowadzenie zajęć w sekcji basów, konsultacje indywidualne (blok 2).
Kapela Hałasów
Jacek Hałas (śpiew, akordeon, lira korbowa, drumla, taniec) i Alicja Choromańska-Hałas (bęben, tapan, gordon): rodzinny duet wytrawnych artystów zajmujących się od lat badaniem najciekawszych i najbardziej archaicznych form tańca, muzyki i rzemiosła. Nauki pobierane u źródła – u wiejskich mistrzów – poszerzone studiowaniem materiałów etnograficznych, a przede wszystkim stała aktywność muzyczna, pozwalają Kapeli Hałasów tworzyć przekaz żywiołowy, interaktywny i atrakcyjny dla współczesnego odbiorcy.
W ostatnich latach zajmują się tańcem korowodowym, tradycjami wędrownych śpiewaków oraz działalnością warsztatową. Od 2005 podróżują po Europie z tradycyjną Yurtą, gdzie prezentują efekty swych poszukiwań oraz przedsięwzięcia realizowane wspólnie z artystami z całego świata (projekt Nomadzi Kultury).
W projekcie: program Kapeli Hałasów uświetni jeden z warsztatowych wieczorów.
Mamy specjalną propozycję nie tylko dla uczestników Warsztatów Muzyki Niezwykłej, które zorganizowaliśmy po raz drugi pod koniec sierpnia 2014 r. w Krakowie, ale też dla wszystkich, którzy w tym wyjątkowym wydarzeniu nie mogli wziąć udziału.
Przygotowaliśmy dla Was zestaw nagrań: homilie o. Tomasza Grabowskiego OP i fragmenty śpiewów; na płycie znajdziecie także wideorelację i zestaw zdjęć autorstwa Matyldy Horodyskiej. Płytę można już zamawiać w naszym sklepie internetowym - do wszystkich, którzy ją zamówią, będzie wysyłana w listopadzie 2014 r. (późniejsze zamówienia powinny być realizowane sukcesywnie).
Mamy dla Was także kapitalne koszulki pamiątkowe po Warsztatach Muzyki Niezwykłej z ich charakterystyczną identyfikacją wizualną, przygotowaną przez Łukasza Serwińskiego. Można je kupić w serwisie www.koszulkowo.com, czyli w najlepszym sklepie z naprawdę wysokiej jakości koszulkami - serdecznie polecamy.